Trots op CGN 2020

Gepubliceerd op 20-03-2020 in Seizoen 2020

Trots op CGN 2020

Nu de eerste stofwolken wat beginnen op te trekken en de gevolgen van de abrupte beëindiging van het CGN seizoen 2020 voelbaar zijn, willen we onze groepen toch graag een hart onder de riem steken. Dat kan door vanaf nu een bijzonder CGN frame toe te voegen aan je profielfoto op Facebook.
Bovendien willen we van 28 maart alsnog een bijzondere dag proberen te maken. Meer nieuws daarover volgt snel!

Wij voelen enorm mee met de deelnemers, van bestuursleden tot instructeurs, vrijwilligers en natuurlijk leden. Jullie hebben maanden aan voorbereidingen achter de rug. Uren van nadenken over thema’s, ontwerpen en trainen en ineens lijkt dat allemaal voor niets te zijn geweest. Voor een aantal van jullie zou dit misschien het laatste seizoen zijn of juist het eerste. Het voelt hoe dan ook enorm waardeloos.
En dat geldt natuurlijk ook voor ons als CGN-vrijwilligers: ook wij werkten toe naar die mooie grootse finale in Eindhoven.

Toch willen wij jullie meegeven dat het niet helemaal voor niets is geweest, hoe gek dat ook klinkt. De missie van CGN is mensen met elkaar in verbinding te brengen en te ontwikkelen via dans en muziek. De manier waarop we dat doen is via competitie en educatie. En dat is nu precies wat er de laatste maanden gebeurt.
Natuurlijk werkte iedereen toe naar dat laatste optreden in Eindhoven maar het proces ernaartoe heeft zijn werk al gedaan. Nieuwe vriendschappen zijn ontstaan, groepen leden hebben leren samenwerken en samen resultaten te bereiken. Wij hebben dit gezien op de CGN contests, waar we groepen hebben zien groeien.

We horen dat vele groepen na de eerste klap ook zijn gaan nadenken over de gevolgen en hoe het seizoen nu af te sluiten. We horen van vele groepen dat ze met elkaar in gesprek zijn gegaan om te bespreken hoe ze het seizoen toch op een positieve manier kunnen eindigen. Daar zijn we heel blij mee, want hoewel het jammer is dat het seizoen op deze manier geëindigd is, het zou nog erger zijn als we een enorme negatieve nasmaak overhouden aan seizoen 2020. En daardoor alles wat je wel hebt bereikt met jouw groep, naar de achtergrond verdwijnt of zelfs vergeten zou worden. Dat is het niet waard en dat zou jullie werk onterecht tenietdoen. Wij als kernteam, medewerkers en juryleden zullen de optredens niet vergeten waar we wél van hebben kunnen genieten.

De komende week zou het finalsweek zijn. Een week waarin alle groepen nog eens dat extra stapje zetten, extra uren maken, de laatste aanpassingen doorvoeren om de programma’s nog beter te maken. Er zouden veel foto’s verschijnen op social media, waar we op mee konden genieten van jullie voorebereidingen voor de CGN Championships. Dat zullen we missen.
Maar denk ook aan de foto’s op de dag zelf. Van groepen en leden die aan de CGN Championships meedoen, van mensen in het publiek, sponsors achter hun stand. De mooie foto’s van de programma’s en de prijsuitreiking.

Vanuit CGN hebben we een fotoframe ontworpen voor iedereen die heeft deelgenomen aan het CGN 2020 seizoen. Op deze manier willen wij als CGN laten zien dat wij ontzettend veel waardering hebben voor al jullie werk en dat we met jullie meevoelen. De bedoeling is dat je het fotoframe de aankomende week gebruikt voor een foto naar eigen keuze, als aanloop naar zaterdag 28 maart a.s. . Dit kan een foto van de hele groep zijn waar je deel van uitmaakt of van jou zelf als individueel lid, vrijwilliger of in welke hoedanigheid dan ook; jij bepaalt dat helemaal zelf.

Om het op jouw profielfoto toe te passen, ga je naar je eigen profiel en klik je op "Profielfoto bijwerken". Vervolgens kan je kiezen voor ‘kader toevoegen’. Dan zal bij het invullen van een zoekwoord, bijvoorbeeld “CGN 2020”, het filter zichtbaar worden.
Of nog makkelijker, als een vriend/familielid etc. de filter al gebruikt kan je heel gemakkelijk op ‘kader gebruiken’ klikken wanneer je die profielfoto aanklikt.

Met dit frame willen geenszins andere initiatieven in de weg zitten zoals die van de Zorg en Stay at home. Wij hebben dit gedaan vanuit onze passie voor de activiteit en om op deze manier toch iets van dat CGN Championships-gevoel te creëren waar we zo collectief naar toe hebben geleefd.

Veel plezier!

CGN

 Tip, deel dit bericht!

DSI (Director’s Showcase International)

DSI biedt materialen, uitrustingen, accessoires en attributen voor marchingbands, colorguards, orkesten en koren. De uitzonderlijke kwaliteit en service van deze toonaangevende organisatie zorgen voor een snelle levering en de beste producten. Het zorgt ervoor dat de groepen maximaal hun best kunnen doen.

Bezoek website

Evans

'Decades ago, Evans was the pioneer of drumhead manufacturing and design. Today, we are the innovators’. Door eigen innovaties en productie is EVANS meer dan alleen maar een begrip bij slagwerkers. De lijst met artiesten, drummers, bands, groepen etc. die de kwaliteit van EVANS wereldwijd onderschrijven is indrukwekkend.

Bezoek website

Promark

Sticks and Mallets! Herb Brochstein begon in 1957 dit familiebedrijf welke kwaliteit en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Dit vertaald zich naar een uniek fabricageproces waarbij er kritisch naar materiaalgebruik wordt gekeken. Promark was de favoriete keuze van bekende artiesten als Neil Peart, wijlen Elvin Jones, Ringo Starr, Phil Collins, Mike Portnoy, DCI-kampioen Concord Blue Devils en nog veel, veel meer.

Bezoek website

Pyware

Pyware is de marktleider in software voor drilldesign. Het wordt over de hele wereld door marching-ensembles gebruikt om hun product tot leven te brengen. Pyware is voor ieder niveau en/of grote van een groep te gebruiken en biedt ruime ondersteuning en is gebruikersvriendelijk.

Bezoek website

Stanbury

Al meer dan 100 jaar produceert en ontwerpt Stanbury uniformen voor show- en marchingbands. Met toewijding en vastberadenheid weten ze de erfenis van de oprichter William Stanbury succesvol vorm te geven. Zijn filosofie om klanten met uitzonderlijke service te omringen, oog voor detail te hebben en kwaliteitsuniformen te produceren die duurzaam zijn, blijven ook vandaag de dag richting geven aan het succes van Stanbury.

Bezoek website

Guard Equipment

Bezoek website

Brainpink

Bezoek website

Creativeorange

Creativeorange maakt platforms waar mensen samenkomen, shoppen, reizen boeken, liken, delen en discussiëren. Platforms waarmee bedrijven groeien, inzicht krijgen en kunnen concurreren.

Bezoek website

Let op, je verlaat de website

Het inschrijven voor het nieuwe seizoen gaat via ons nieuwe Intranet. Klik op onderstaande link om daar naar toe te gaan.

https://intranet.cgnunited.nl/register

Pagina delen

Vul hieronder jouw gegevens in en het e-mailadres van de persoon waarmee je deze pagina wilt delen.

Let op, je verlaat de website

Je staat het punt om de website te verlaten naar de Video Vault van CGN.

http://videovault.eu/cgn/index.php